Archiwum listopad 2008


lis 25 2008 Starcie operatorów pocztowych
Poczta Polska a In Post – walka o klientów? Tak Poczta Polska, jak i prywatna firma usługowo – pocztowa In Post na dobre zaczęły walkę o klientów. Ta druga po wygranej bitwie o „blaszki”, przy użyciu których mogła dostarczać paczki o wadze poniżej 50 g (wyłączność w tej dziedzinie wciąż należy do Poczty Polskiej), postanowiła wprowadzić dodatkowe ułatwienia dla własnych klientów. Firma wcieliła bowiem w życie możliwość ubezpieczenia korespondencji pocztowych(szczególnie ważnych listów poleconych ekspresowych a także pączek). Daje to pewną gwarancję zwrotu kosztów w wypadku zniszczenia lub utraty ubezpieczonej paczki.

In Post Finanse oferuje dodatkowo m.in. możliwość nadawania przekazów pieniężnych krajowych oraz zagranicznych, a klientom indywidualnym sprzedaż produktów bankowych oraz pożyczkowych jak również możliwość dokonania wpłat pieniężnych, opłat za rachunki, itp.. również w miejscu zamieszkania za pośrednictwem listonoszy tej spółki. Do podstawowych zalet korzystania spośród usług tej firmy należą z pewnością terminowość, jakość serwisu oraz atrakcyjne ceny. Na uwagę zasługuje także uruchomienie systemu śledzenia przesyłek, który pozwala sprawdzać na jakim etapie doręczania jest ich korespondencja za pośrednictwem oficjalnej witryny operatora.

O tym jak dynamicznie rozwija się firma świadczy chociażby fakt, iż chociaż rozpoczęła swoją działalność w 2006 r. w obecnie chwili posiada już przedstawicielstwa w 90 miastach całej Polski jak również 800 Punktów Obsługi Klienta. W 2007 r. In Post zostało laureatem Międzynarodowego Konkursu "EuroCertyfikat", natomiast w 2008 roku uhonorowany Medalem Europejskim za niezwykle wysokie standardy jakości świadczonych usług.
lis 07 2008 Poznajmy bliżej operatora pocztowego
InPost wcielił w życie ofertę ubezpieczenia wysyłek. Usługa owa skierowana jest do ludzi posyłających wartościowe listy polecone ekspresowe oraz paczki. Najświeższa propozycja InPost weszła w życie na obszarze całej Polski, w każdych Punktach Obsługi Klienta oraz filiach InPost i jest możliwość z niej korzystać już od pierwszej połowy lipca 2008 .

InPost gwarantuje korzystającym - w wypadku destrukcji, defektu bądź straty ubezpieczonej przesyłki - refundację kosztów w wysokości oszacowanej w statusie usług. Zgodnie z istniejącym cennikiem przesyłkę można ubezpieczyć do kwoty pięciuset bądź tysiąca złotych, w zależności od jej wartości, dopłacając do ceny danego listu lub paczki stosownie 2 czy też 3 złote. Ubezpieczenie przesyłek obowiązuje od momentu nadania korespondencji do czasu jej sprawnego przekazania do adresata, w trakcie przewozu środkami transportu InPost.

„Nowa usługa jest punktem naszej strategii postępowej, która zakłada podniesienie konkurencyjności InPost w sektorze usług pocztowych. Ubezpieczenie przesyłek - obok obserwowania listów przez Internet, telefon komórkowy lub nadajniki GPS – jest kolejnym gwarantem zabezpieczenia przesyłki nadawanej przez InPost. Dzięki takowym usługom zarówno nasz firma, jak oraz nasi interesanci, mamy szansę nieustannego monitoringu drogi, jaką przebywają przesyłki. Chcemy równocześnie zwrócić uwagę wszelakim ślącym na dobór właściwego rodzaju wysyłania drogocennych rzeczy – w tym celu dobrze jest skorzystać z opcji listu poleconego ekspresowego ewentualnie paczki ekspresowej, na dodatek z uwzględnieniem możliwości ich ubezpieczenia” – powiedział Rafał Brzoska, szef zarządu InPost.

InPost, stosownie z zaplanowanym nurtem postępu, intensyfikuje kroki handlowe na rynku ogólnopolskim poprzez regularne zawieranie nowych strategicznych umów i czynny rozwój sieci obsługi klienta. W 2007 r. firma podwoiła ilość obsługiwanych miast, która miała przyrost z 73 do stu pięćdziesięciu ośmiu Rozszerzony został również pakiet oferowanych artykułów oraz usług. Dodatkowo, InPost prowadzi kampanię komunikującą o musowości wymiany skrzynek pocztowych na lepsze euro skrzynki. W jej ramach firma bierze czynny udział w przetargach na sprzedaż a także składanie nowiutkich skrzynek w spółdzielniach mieszkaniowych. Co więcej, latem 2007 roku InPost wprowadził też świadczenie usług finansowo-ubezpieczeniowych w ramach spółki InPost Kapitał, stanowiącej dopełnienie prowadzonej wcześniej działalności pocztowej.

W toku usprawniania a także unowocześniania przebiegów logistycznych w grudniu 2007 roku InPost wprowadził system śledzenia przesyłek. Jest to pierwsza niekonwencjonalna w naszym kraju usługa umożliwiająca dozorować na żywo - za pomocą strony www.inpost.pl - przebieg dostarczania listów.

Cele strategiczno-rozwojowe InPost maja w założeniu prócz tego wdrożenie 5 nowych usług na rok. Docelowo - w 2008 roku - spółka będzie dysponowała gamą piętnastu produktów z gałęzi pocztowej, otworzy również świadczenie usług finansowo-ubezpieczeniowych oraz rozpocznie obsługę korespondencji międzynarodowych. Pośród najnowszych usług znajdą się także: paczka pobraniowa czy usługi ukierunkowane na e-handel.